Kalite Direktörlüğü
Kalite Direktörü belirlenmiş olup görevi itibarıyla doğrudan sağlık kurum ve kuruluşunun üst yöneticisine veya üst yöneticinin görevi devrettiği yardımcısına bağlı olarak çalışır.
Kalite direktörlüğünün çalışma ofisi bulunmaktadır.
Kalite göstergeleri, doküman yönetimi ve dokümanın kodunun verilmesi, düzeltici önleyici faaliyetlerin takibi ve analizi, kurul, konsey komitelerin planlanması ve takibi, öz değerlendirmelerin, bina turlarının planlanması ve takibi kalite direktörlüğü tarafından yürütülür.
Kalite direktörlüğünde çalışacak personel sayısı, hastanenin büyüklüğü ve özelliğine göre “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik” e uygun olarak yönetici tarafından belirlenmiştir. Burada görev alan tüm personele kalite yönetimi, hasta güvenliği, dokümantasyon gibi konularda eğitim verilmiştir.
Kalite direktörlüğünün görev alanı aşağıdaki gibi tanımlanmıştır.
- SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
- Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
- Öz değerlendirmeleri yönetir.
-İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetir.
- Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
- Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetir.
- SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar.
- Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir ve SBKKS’ ne zamanında girişleri sağlar.
- SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır.
- Her bir başhekimliğe bağlı kalite yönetim birimlerini koordine eder.
Kalite Yönetim Birimleri
Hastanemizde her bir başhekimliğe bağlı olarak 8 ayrı kalite yönetim birimleri kurulmuştur. “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik” e uygun olarak hastane yatak sayısına göre; (150 yatağa kadar en az 2 personel, 150-299 yatak arası en az 3 personel, 300-599 yatak arası en az 5 personel, 600-999 yatak arası en az 6 personel, 1000-1499 yatak arası en az 7 personel, 1500 yatak ve üzeri için en az 8 personel) personel görevlendirmeleri yapılmıştır.
Her bir kalite yönetim biriminin çalışma ofisleri bulunmaktadır ve her bir birim için kalite yönetim sorumlusu görevlendirilmiştir.
Kalite yönetim birimlerinde çalışan tüm personellere kalite yönetimi, hasta güvenliği, dokümantasyon gibi konularda eğitim verilmiştir.
Kalite yönetim birimlerinin görev alanı aşağıdaki gibi tanımlanmıştır.
- SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların ilgili bloktaki(hastanedeki) koordinasyonunu sağlar ve kalite direktörlüğüne bildirir.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder ve kalite direktörlüğüne bildirir.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) öz değerlendirmeleri yönetir, raporlandırılmasını sağlar, iyileştirme çalışmalarını takip eder ve kalite direktörlüğüne bildirir.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) istenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetir ve kalite direktörlüğüne raporlandırır.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir ve kalite direktörlüğüne raporlandırır.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetir ve kalite direktörlüğüne raporlandırır.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) SKS çerçevesinde oluşturulan/oluşturulacak dokümanların yönetimini sağlar, güncelliğini kontrol eder ve talep/revizyon/iptal değişikliklerini kalite direktörlüğüne bildirir.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir, iyileştirme çalışmalarını sürdürür ve kalite direktörlüğünün geri bildirimleri ile ilgili çalışmaları sürdürür.
- İlgili bloktaki(hastanedeki) SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır, komite kayıtlarını muhafaza eder ve kalite direktörlüğüne raporlandırır.
- Kalite direktörlüğü ile koordineli olarak çalışır.