Komiteler

İlaç Yönetim Komitesi

Amaç: Hastanemizde ilacın dahil olduğu tüm süreçlerde etkin yönetimin sağlanması ve ilaç yönetimine ilişkin süreçlerde hasta/çalışan güvenliğinin sağlanması.
Planlama: Koordinatör Başhekimlik tarafından planlaması yapılarak 3 ayda bir (yılda 4 kez) ve gerektiğinde toplanmalıdır. Ekipte koordinatör başhekim yardımcısı, müdür, müdür yardımcıları, blok yönetecileri, başeczacı, eczacı, kalite direktörü, EKK üyeleri, gerektiğinde hekim ve diğer sağlık çalışanları yer alır. Hastanenin uygulamasına göre belirlenen ekip artırılabilir. Gündem konularına göre hizmet alım firmaları komiteye davet edilebilir.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
- İlacın dâhil olduğu tüm süreçlerin düzenlenmesi ve denetimi.
- İhtiyaç halinde hastane formüllerinin hazırlanması ve formüllerle ilgili gerekli güncellemelerin yapılması.
- Akılcı ilaç kullanımı ile ilgili ilkelerin belirlenmesi ve uygulanması.
- Akılcı antibiyotik kullanım ilkelerinin belirlenmesi ve “Cerrahi Profilakside Antibiyotik Kullanım Rehberi” ve “Akılcı Antibiyotik Kullanımı ve Antibiyotik Profilaksi Rehberi” hazırlanması.
- İlaçlarla ilgili eğitimlerin verilmesi.
- İlacın dâhil olduğu tüm süreçlere yönelik kuralların tanımlanması.
- İlaçların muhafazasına yönelik düzenlemelerin yapılması.
- İlaç istemleri ile ilgili kuralların belirlenmesi.
- İlaçların hazırlanmasına yönelik düzenlemenin yapılması.
- İlaçların transferine yönelik düzenlemenin yapılması.
- Advers Etki Bildirimi ( Farmakovijilans) ile ilgili düzenlemenin yapılması.
- Özel nitelikli ilaç gruplarına yönelik düzenlemenin yapılması.
- Narkotik ve psikotrop ilaçlara yönelik düzenlemenin yapılması.
- İlaç yönetimi süreçlerinin izlenebilirliğinin sağlanması.
- İlaç atıklarının ve son kullanım tarihi geçmiş ilaçların imhasına ve uygun şartlarda bertaraf edilmesine yönelik düzenlemenin yapılması.
- Diğer komite ve kurullarla işbirliği içinde çalışmak.

12 Ağustos 2024