Amaç: Tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların hastane politikaları doğrultusunda bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında, eksiksiz hizmet almalarını ve haklarının korunmasını sağlamak, hasta ve hasta yakınlarından gelen şikayet, istek ve önerileri değerlendirmek, süreçlerin iyileştirilebilmesi için çözüm önerilerinde bulunmaktır.Aynı şekilde çalışanların hastane politikaları doğrultusunda haklarının korunmasını sağlamak ve çalışanlardan gelen şikayet, istek ve önerileri değerlendirmek, süreçlerin iyileştirilebilmesi için çözüm önerilerinde bulunmak.
Planlama: Blok Başhekimlikleri tarafından planlaması yapılacak olup ayda bir (yılda 12 kez) ve gerektiğinde toplanmalıdır.Her bir blok yönetiminden başhekim yardımcısı, teknik hizmetler müdürü, destek hizmetler müdürü, sağlık bakım hizmetleri müdürü, hasta hakları birim çalışanları, kalite birim çalışanları yer almalıdır. Hastanenin uygulamasına göre belirlenen ekip artırılabilir. Gündem konularına göre hizmet alım firmaları komiteye davet edilebilir.Alınan tüm kararların ıslak imzalı hali kordinatörlük kalite ve verimlilik birimine ve koordinatörlüğe raporlanmalıdır.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
- Hasta ve yakınlarının öneri ve şikâyetlerinin ölçme ve değerlendirme mekanizmalarını belirlemek, uygulamak ve sonuçlarını paylaşmak,
- Hasta hakları politikalarının hastanemizin bütününde uygulanmasını,uygunsuzlukların belirlenmesini ve düzeltici faaliyetler planlayarak uygunsuzlukların giderilmesini sağlamak,
- Aylık yapılan hasta memnuniyet anketleri, SABİM, CİMER başvuruları, hasta hakları birimine yapılan başvurular, web sayfası üzerinden yapılan yorumlar üzerinden değerlendirmeler yapılarak iyileştirme çalışmalarının planlanması,
- Çalışanların hakları ve güvenliğine yönelik şikâyetler, bu başvurular ile ilgili değerlendirmeler yapmak ve Düzeltici/önleyici faaliyetleri takip etmekle sorumludur.
- Çalışana ait başvuru bilgilerin gizliliğini sağlayacak önlemler alınması ve uygulanması için var olan yöntemleri incelemek ve eksikleri belirleyip geliştirme yolundaki önerilerini ilgili bölümlere bildirmek,
- Çalışan hakları politikalarının hastanemizin bütününde uygulanmasını, uygunsuzlukların belirlenmesini ve düzeltici faaliyetler planlayarak uygunsuzlukların giderilmesini sağlamak,
- Şikâyet, istek ve önerileri incelerken çeşitli açılardan bakarak, tarafsız ve ön yargısız incelemede bulunmak,
- Şikâyetlerin tekrarlanmaması için yapıcı çözüm önerilerinde bulunmak, hastane genelinde edinilen tecrübeyi uygun bir Ģekilde paylaĢmak ve bu önerilerini ilgili bölümlere bildirmek.
12 Ağustos 2024